DRUKUJ
2016-05-24

Dostęp do informacji niezamieszczonej w BIP

 

Dostęp do informacji publicznej niezamieszczonej w BIP

Zasady dostępu do informacji publicznej reguluje ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2016r., poz. 1764, ). Zgodnie z  przepisami tej ustawy każda informacja o sprawach publicznych stanowi informację publiczną i podlega udostępnieniu na zasadach i w trybie określonym w ustawie. Informacje publiczne, która nie zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej, mogą być udostępniana na wniosek zainteresowanej osoby lub urzędu .

Opłaty:

Za udzielenie informacji publicznej mogą być pobierane opłaty, jeżeli jednostka będzie musiała ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji na formę wskazaną we wniosku. Wnioskodawca powinien być poinformowany o wysokości opłaty (art. 15 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej).

 

Termin załatwienia sprawy:

Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli termin ten nie może być zachowany, wnioskodawca zostaje powiadomiony o powodach opóźnienia wraz z podaniem nowego terminu udzielenia informacji, nie dłuższego niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonych we wniosku, wnioskodawca otrzymuje pisemną informację o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem ze wskazaniem, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona   

Miejsce złożenia dokumentów:

Wniosek o udzielenie informacji publicznej należy kierować na adres:

Dom Pomocy Społecznej w Karolinowie, Karolinowo 38, 09-120 Nowe Miasto (Sekretariat) lub na adres poczty elektronicznej: dpskarolinowo@wp.pl

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1764)